3D modeling of a tractor and a slurry trailer equipped with a remote inflation system (CTIS)
JUSTER DIT DÆKTRYK PÅ FARTEN:
Central Tire Inflation System
HVORFOR BØR JEG JUSTERE MIT DÆKTRYK?
Importance of CTIS when planting
På gårde skaber gentagen kørsel med landbrugsudstyr jordkomprimering, hvilket reducerer jordens luftkapacitet, infiltration og indtrængning af rodnæringsstoffer. Den økonomiske virkning af jordkomprimering er betydelig: reduceret afgrødeudbytte, mulig sygdomsudvikling og nedbrydning af jorden.
Reduce your costs up to 10%
Derfor er det vigtigt at bruge lavt tryk på dine marker for at reducere udstyrets aftryk, begrænse dannelse af råd og kompression af jord.
Correct tire pressure is vital when farming
Uanset din køretøjstype er korrekt dæktryk enormt vigtigt for at garantere køretøjets rette funktion på vej. Dette vil hjælpe med at reducere dit brændstofforbrug og optimere dit dæks levetid.
Simuler det bedste tryk til dit køretøj, anvendelse og specifikke behov med vores AgroPressure Tool.
HVAD ER FORDELENE VED CENTRAL TIRE INFLATION SYSTEM (CTIS)?
I mange landbrugsapplikationer er ændring af dæktrykket flere gange i løbet af dagen ENORMT VIGTIGT.
Flere faktorer påvirker optimalt dæktryk: type køretøj, belastning, tryk og hastighed.
Som landmand kan du blive nødt til at ændre trykket flere gange på dine marker, afhængigt af afgrøden.
Med Central Tire Inflation System (CTIS) kan du styre dæktrykket fra førersædet.
For at se videoen skal du acceptere visse cookies fra Youtube-platformen. Klik på knappen herunder for at åbne cookie-modulet.
Acceptér Youtube-cookiesHVORFOR BRUGE ET CENTRAL TIRE INFLATION SYSTEM (CTIS)?
Increase your yield up to 4%
Øg din produktivitet
Op til 4 % stigning i produktiviteten på grund af forbedret trækkraft*
Øget trækkraft, mindre glidning, øget arbejdstid og reduceret brændstofforbrug.
Up to 10% fuel savings in field use when adjusting your tire pressure
Reducer dine omkostninger
Op til 10 % besparelse ved markbrug, når dit dæktryk justeres*
Dækkets øgede overflade genererer mindre tryk på jorden, hvilket medvirker til at undgå kompression af jorden og sørger for, at dit landbrugs udbytte når sit maksimale potentiale.
Up to 33% decrease in the pressure applied to soil
Beskyt din jord
Op til 33 % mindskning i tryk på jorden, når justeret tryk anvendes**
Bedre styring af tryk genererer mindre dækslid, mindre brændstofforbrug og mindre arbejdstid, så du kan gøre bedre brug af din maskine.
30% reduction in traction loss with CTIS
Reducer hjulspin
Op til 30 % reduktion i tab af trækkraft ved aktiv brug af CTIS*
Lad ikke en våd sæson mindske dit resultat. Med CTIS er forsinkelser pga. dårligt vejr en saga blot.
Takket være CTIS (Central Tire Inflation System), kan du nyde disse fordele efter ønske fra førersædet!
HVORDAN VIRKER CTIS?
For at se videoen skal du acceptere visse cookies fra Youtube-platformen. Klik på knappen herunder for at åbne cookie-modulet.
Acceptér Youtube-cookiesHVORDAN ER CENTRAL TIRE INFLATION SYSTEM FORBUNDET TIL DIN TRAKTOR?
Central Tire Inflation System (CTIS) er kompatibel med alle dine landbrugsmaskiner, som gyllevogn, gødningsspreder, plantemaskine…. Du kan implementere det på:
- Ethvert køretøj
- Ethvert dækmærke eller -type
- Enhver konfiguration
For at se videoen skal du acceptere visse cookies fra Youtube-platformen. Klik på knappen herunder for at åbne cookie-modulet.
Acceptér Youtube-cookiesHVORDAN ER CENTRAL TIRE INFLATION SYSTEM FORBUNDET TIL DIN TRAKTOR?
Designet og produceret af vores tilknyttede firma PTG, som i mere end 30 år har været eksperter i denne teknologi.
8 ptg logo affiliated michelin company based in germany specialized in ctis
7 schema of ctis components for an implementation on a tractor
CTIS består af:
- ét centralt kontrolsystem
- en roterende enhed efter hjul
- luftledninger til at forbinde CTIS-kasse og hvert dæk
- én forbindelse mellem CTIS og terminalen (f.eks.: Isobus) i din kabine
- én forbindelse mellem CTIS og dit traktorluftsystem
HVAD KAN JEG HELT KONKRET STYRE FRA MIN TERMINAL I MIN KABINE?
ISOBUS terminal example
Din terminals brugerflade er meget nem at bruge:
o Inflatér eller deflatér dæk hurtigt, selv under bevægelse
o Vælg dit underlag (vej, mark) og din last (fra fuld til tom)
o Vælg aksel
o Indstil parameter for højt og lavt tryk pr. aksel
o Op til 18 forskellige konfigurationer
Kan være fuldt integreret i ISOBUS-terminal
DOMANDE FREQUENTI (FAQ)
Vi har brug for nogle yderligere oplysninger for at give dig et tilbud. Kontakt os venligst for at få et specialtilbud ved at klikke HER.
Næsten alle landbrugskøretøjer kan udstyres med CTIS. Vores primære marked er overordnet naturligvis traktorer og trailere. Men vi kan tilpasse vores systemer på sprøjter, såmaskiner, mejetærskere.
Som oftest tager det mellem 10 og 12 timer pr. aksel, men installationen vil variere alt efter udstyr. Kontakt venligst vores CTIS-ekspert for en installationsvejledning HER.
Vores system er et sikkert system baseret på strenge kvalitets- og sikkerhedsstandarder. De fleste OE-mærker har godkendt brugen af CTIS på bestemt udstyr. Kontakt venligst vores CTIS-ekspert ved specifikke producentspørgsmål HER.
For at CTIS skal fungere, er en luftkompressor (såsom en luftbremsekompressor) nødvendig. Hvis din maskine ikke er udstyret med en, kan enhver CTIS-forhandler skaffe en til dig.
Intet problem! Vi tilbyder en alternativ digital løsning til at hjælpe med at administrere CTIS på dit udstyr.
Der er mange fordele forbundet med CTIS, og de mest åbenlyse er forbruget og tiden, som reduceres pga. mindre glidning. Dækslid og forlænget felttid er også væsentlige faktorer. Det vigtigste er beskyttelse af jorden, som er en vigtig faktor for udbyttet. Find oplysningerne HER.
Rør – uanset om de er af gummi eller metal – på ydersiden af hjulet er en almindelig og pålidelig måde at få luft til dækket på. På stangaksler har vi udviklet en intern roterende enhed, som gør den mere diskret og lettere at bruge med dobbeltlinjer.
Ja! CTIS (Central Tire Inflation System) er beregnet til at blive brugt efter ønske og ”på farten” uden nogen hastighedsbegrænsning. Brug under bevægelse er sikkert.
FEEDBACK FRA ANDRE LANDMÆND***
Udstyr bliver tungere, hurtigere og mere kraftfuldt. Markerne ligger længere fra hinanden. Kørsel på vej kræver højere tryk for at håndtere varmen, vægten og hastigheden, mens markarbejde kræver det lavest mulige tryk for at sikre maksimal trækkraft og minimalt jordtryk. At være nødt til at bruge ét tryk giver ulemper – lær hvordan CTIS kan hjælpe dig.
KONTAKT EN EKSPERT I CTIS
* Baseret på et feltstudie udført under virkelige forhold i Skotland i 2016 med en Fendt 939-traktor udstyret med Axiobib IF650/65R34- og Axiobib IF710/75R42-dæk og en Stewart tre-akslet trailer udstyret med Cargoxbib HF 600/55R26.5-dæk. Jordtestforhold: tung blå ler. * Baseret på et feltstudie udført under virkelige forhold i Frankrig i 2017 med en Fendt 724 Vario-traktor udstyret med MICHELIN Machxbib 710/55 R30 og MICHELIN Machxbib 900/50 R42-dæk og en GYRAX BMXL 240 akslet trailer udstyret med Cargoxbib HF 710/50 R26.5-dæk. Jordtestforhold: ler-kalksten Faktiske resultater kan variere afhængigt af jord- og vejrforhold.
** Baseret på TERRANIMO-beregninger og et feltstudie udført under virkelige forhold i Frankrig i 2020 af Bern University of Applied Sciences, School of Agricultural, Forestry and Food Sciences HAFL, på Michelins anmodning, ved brug af en JOHN DEERE 7310-traktor udstyret med MachXBib 600/70R30- og MachXBib 710/70R42-dæk og en THIEVIN tre-akslet trailer udstyret med TrailXBib 650/55R26.5-dæk. Faktiske resultater kan variere afhængigt af jord- og vejrforhold.
*** Ekstern undersøgelse bestilt af Michelin og udført af "Tire check" i Q4 2021 på det europæiske kontinent.