
PNEUS COM A TECNOLOGIA MICHELIN ULTRAFLEX
ULTRAFLEX logo on the sidewall of a tire
MICHELIN ULTRAFLEX – den rette teknologi til at sikre lavt dæktryk
MICHELIN Ultraflex-teknologi gør det muligt at arbejde ved lavt tryk samtidig med at den understøtter større belastning, højere hastighed* og skåner jorden.
MICHELIN-dæk designet med Ultraflex-teknologi giver bedre trækkraft, hvilket igen forbedrer produktiviteten i marken med årlige produktivitetsgevinster på op til 4 % (1).
MICHELIN har din ryg under alle faser af høsten med vores komplette og holdbare sortiment af dæk til landbruget med MICHELIN UltraFlex-teknologi til forbedret fleksion (IF) og meget høj fleksion (VF).

MICHELIN EVOBIB: baixa pressão graças à tecnologia MICHELIN ULTRAFLEX
durant la prC)sentation Presse du nouveau pneu agricole MICHELIN EVOBIB au Centre de Technologie du groupe Michelin C CC)bazat (63). Photo : JC)rC4me Cambier/MICHELIN
MICHELIN ULTRAFLEX teknologi-logo
MICHELIN ULTRAFLEX-teknologi giver dig mulighed for at bære tunge belastninger ved lavt tryk, uanset hvor hurtigt du skal arbejde.
Hvad er hemmeligheden? Innovativ, særlig hårdfør karkasse, som muliggør mere fleksion.
Den fleksible konstruktion af karkassen giver mulighed for et større fodaftryk, hvilket øger dækkets trækkraft.
Med MICHELIN UltraFlex-teknologi begynder forbedring af afgrødeudbyttet med dine dæk.

new ultraflex 2 since2004v2
HVORFOR BRUGE LAVTRYKSDÆK: OPDAG FORDELENE VED MICHELINS ULTRAFLEX-TEKNOLOGI
Når trykket reduceres, øges dækkets kontaktflade. Dette forbedrer din produktivitet takket være bedre motorik fra arbejde ved lavt tryk, samtidig med at du kan klare tungere belastning.

logo fuel savings
BRÆNDSTOFBESPARELSE
Øger trækkraften, hvilket resulterer i en klar reduktion i traktorens hjulslip, hvilket gør det muligt at arbejde hurtigere og spare brændstof!

logo soil protection
JORDBESKYTTELSE
+ 4 % UDBYTTE (1) ved at beskytte jorden mod komprimering og markspor.

logo productivity increase
PRODUKTIVITET
Kan klare op til 40 % (2) større belastning ved det samme tryk i forhold til et ikke-VF (Very High Flexion) radialdæk af samme størrelse
Oplev det fulde udbud af dæk til landbruget, der dækker alle dine behov i hele dyrkningscyklussen, og som er designet med MICHELIN Ultraflex-teknologi
For at se videoen skal du acceptere visse cookies fra Youtube-platformen. Klik på knappen herunder for at åbne cookie-modulet.
Acceptér Youtube-cookiesFordele
- 24 % større kontaktflade (3)
- Giver kun 21 mm dybe markspor i stedet for 46 mm, dvs. 55 % mindre dybe spor (3)
- Rullemodstand på blødt underlag under 20 % (3)
- Trækkraften øges med 7 % ved samme hjulslip (3)
- VF-dæk (Very High Flexion) med 40 % større belastningskapacitet (2)
VF-dæk (Very High Flexion):
- Forstærkede sidevægge med høj fleksion
- Særlige gummiblandinger, der gør karkassen meget slidstærk ved lavt tryk
SORTIMENT AF LAVTRYKSDÆK DESIGNET MED MICHELIN ULTRAFLEX-TEKNOLOGIER:
Lavtryksdæk til traktorer
Høstmaskine- og flydedæk – lavtryksdæk
Lavtryksdæk til anhængere og redskaber
GÅ VIDERE: SØRG FOR OPTIMAL BRUG AF LAVTRYKSDÆK

low pressure tyre vs high pressure tyre impact on soil compaction
Ved at definere og tilpasse trykket i henhold til din brug og konfiguration!
Lavtryksdæk begrænser jordpakningen.
For nemt at finde det tryk, der passer til din brug, kan du bruge vores gratis beregner: MICHELIN Agropressure.

low pressure tyres equipped with central tyre inflation system
Presseveranstaltung
Ved at kontrollere dæktrykket fra dit traktorsæde!
At sørge for lavt tryk i marken og højt tryk på vejen har aldrig været så nemt. Takket være central dæktryksregulering (CTIS) maksimerer du dine landbrugskøretøjers ydeevne og trækkraft.
Læs mere om alle fordelene ved CTIS.
MICHELIN ULTRAFLEX-TEKNOLOGI: Ofte stillede spørgsmål
Traktordæk med lavt tryk er dæk med forstærkede sidevægge med høj fleksion og særlige gummiblandinger, der gør karkassen meget slidstærk ved lavt tryk. De er certificeret IF (Improved Flexion) eller VF (Very High Flexion) og gør det muligt at reducere trykket fra 20 % til 40 % i forhold til standarddæk, samtidig med at de understøtter samme belastning(3).
Michelin udviklede det første lavtryksdæk (VF) takket være MICHELIN Ultraflex-teknologi i 2004 med MICHELIN XEOBIB.
- Traktorer : MICHELIN EVOBIB, MICHELIN AXIOBIB 2, MICHELIN XEOBIB, MICHELIN YIELDBIB, MICHELIN AXIOBIB
- Høstmaskine- og flydedæk: MICHELIN CEREXBIB 2, MICHELIN FLOATXBIB, MICHELIN CEREXBIB
- Sprøjter: MICHELIN SPRAYBIB CFO, MICHELIN SPRAYBIB, MICHELIN AGRIBIB ROW CROP IF
- Anhængere og redskaber: MICHELIN TRAILXBIB, MICHELIN VF XP27, MICHELIN CARGOXBIB HIGH FLOTATION
En undersøgelse udført af Harper Adams University(1) viser, at MICHELIN ULTRAFLEX-teknologi øger det agronomiske udbytte med 4 % i gennemsnit takket være mindre jordpakning, bedre trækkraft og forbedret brændstoføkonomi. Disse resultater bekræftes af lignende undersøgelser udført i USA (Illinois) og Brasilien (Mato Grosso).
For eksempel: en gård, der producerer 8 ton hvede pr. hektar og sælger hvert ton hvede for 200 pund, vil tjene 64 pund ekstra om året pr. hektar. (baseret på 4 % ekstra udbytte)
Michelin har udviklet lavtryksdæk for at forhindre, at dine landbrugsmaskiner komprimerer jorden for meget.
For eksempel vil MICHELIN AXIOBIB 2-dækket have et tryk på 1 bar (15PSI) ved en belastning på 6.020 kg, mens standard-/ikke-VF-dækket (Very High Flexion) vil have et tryk på 1,6 bar (23PSI) ved 65 km/t med en størrelse på 710/75R42.(3)
Jo højere trykket er, jo mere pakkes jorden, og vi ved, at jordpakning ændrer dens struktur og kemiske sammensætning ved at fjerne de makroporer, der fremmer luft- og vandgennemstrømning. Mineraliseringen af rødderne ændres, og derved reducerer betydelig jordpakning jordens udbytte.
(1) En undersøgelse udført af Harper Adams University i Storbritannien i 2012 viser, at MICHELIN ULTRAFLEX-teknologien øger det agronomiske udbytte med 4 % i gennemsnit. Disse resultater bekræftes af lignende undersøgelser udført i USA (Illinois) og Brasilien (Mato Grosso).
(2) Normativ afstand mellem standarddæk v.s dæk med VF (Very high Flexion).
(3) Sammenlignet med dæk, der ikke er VF (Very High Flexion).