
Tractor and implement with CTIS
CENTRAL DÆKTRYKSREGULERING (CTIS): JUSTER DÆKTRYKKET PÅ DINE LANDBRUGSDÆK, MENS DU ER PÅ FARTEN
HVORDAN FUNGERER ET AUTOMATISK SYSTEM TIL OPPUMPNING AF TRAKTORDÆK?
Central dæktryksregulering benytter sig af sensorer, ventiler og en kontrolenhed for at bestemme det optimale dæktryk til terrænet og forbedre dine køreforhold. Systemet aktiverer derefter ventiler til at pumpe eller tømme dækkene i overensstemmelse hermed.
Som chauffør kan du tilpasse dæktrykket under kørslen og optimere bilens ydeevne fra dit sæde.
For at se videoen skal du acceptere visse cookies fra Youtube-platformen. Klik på knappen herunder for at åbne cookie-modulet.
Acceptér Youtube-cookiesHVAD ER FORDELENE VED CENTRAL DÆKTRYKSREGULERING (CTIS)?
For at se videoen skal du acceptere visse cookies fra Youtube-platformen. Klik på knappen herunder for at åbne cookie-modulet.
Acceptér Youtube-cookiesJUSTER DÆKTRYKKET NÅR SOM HELST FRA FØRERSÆDET
I mange landbrug er det NØDVENDIGT at regulere dæktrykket flere gange i løbet af dagen.
Flere faktorer påvirker det optimale dæktryk: køretøjstype, belastning, tryk og hastighed.
Som landmand kan du være nødt til at ændre trykket flere gange på din gård, afhængigt af afgrøden.
Med central dæktryksregulering (CTIS) kan du styre trykket fra dit sæde.
Jeg vil gerne vide, hvordan man implementerer CTIS på mit køretøj
ØG DIN PRODUKTIVITET, MENS DU REDUCERER OMKOSTNINGERNE, BESKYTTER DIN JORD OG MINDSKER HJULSPIN

CTIS: Increased your productivity
Øg din produktivitet
Op til 4 % stigning i produktivitet på grund af forbedret trækkraft*
Øget trækkraft, mindre hjulslip, øget arbejdstid og reduceret brændstofforbrug.

CTIS: reduced your cost
Reducer dine omkostninger
Op til 10 % brændstofbesparelse i marken, når du justerer dit dæktryk*
Dækkets øgede overfladeareal skaber mindre tryk på jorden, så man undgår jordpakning og bevarer det agronomiske udbytte til dets maksimale potentiale.

CTIS: Protect your soil
Beskyt din jord
Op til 33 % fald i det tryk, der påføres jorden, når der anvendes justeret tryk**
Bedre håndtering af dæktryk giver mindre dækslitage, mindre brændstofforbrug og kortere arbejdstid, så du kan få mere ud af din maskine.

CTIS: Limit Soil Compaction
Reducer hjulspin
Op til 30 % reduceret trækkraft ved aktiv brug af CTIS*
Lad ikke en regnfuld årstid mindske din produktion. Med CTIS hører forsinkelser på grund af dårligt vejr fortiden til.
Takket være CTIS (Central Tyre Inflation System) kan du nyde godt af disse fordele efter behov fra førersædet!
DISSE LANDMÆND ER BLEVET OVERBEVIST AF CTIS***
Udstyret bliver tungere, hurtigere og mere kraftfuldt. Der er længere mellem markerne. Kørsel kræver højere tryk for at klare varmen, vægten og hastigheden, mens arbejde i marken kræver det lavest mulige tryk for at sikre maksimalt vejgreb og minimalt tryk på jorden. At sidde fast på ét tryk giver ulemper - lær hvordan CTIS kan hjælpe dig.
HVORFOR SKAL JEG JUSTERE DÆKTRYKKET PÅ MINE LANDBRUGSDÆK?

Protect your soil
ØG AFGRØDEUDBYTTET
På gårde skaber gentagne gennemløb af landbrugsudstyr jordpakning og reducerer derved kapaciteten for beluftning, infiltrering og indtrængning af næringsstoffer i roden. De økonomiske konsekvenser af jordpakning er betydelige: reduceret afgrødeudbytte, mulig sygdomsudvikling og dekomprimering af jorden.

Limit Soil Compaction
BEGRÆNS JORDPAKNING
Det er derfor, det er vigtigt at anvende lavere tryk i dine marker for at reducere udstyrets fodaftryk, begrænse markspor og jordpakning.

Reduced your cost
ØG BESPARELSER
Uanset din køretøjstype er det korrekte dæktryk afgørende for at garantere god opførsel på vejen. Det vil hjælpe med at begrænse rullemodstanden, reducere dit brændstofforbrug og optimere dit dæks levetid.
Vidste du? MICHELIN ULTRAFLEX-TEKNOLOGI KAN FORBEDRE CTIS-FORDELE
Forbedr din CTIS-oplevelse ved at bruge dæk, der er designet til at køre med lavt dæktryk.
HVORDAN KAN JEG FÅ MERE AT VIDE OM CTIS?
MICHELIN anbefaler CTIS-systemet der er designet og produceret af vores søsterselskab PTG - ekspert i oppumpningsteknologi i over 30 år.
ER CTIS-SYSTEM EGNET TIL MIN TRAKTOR OG MINE REDSKABER?
Central dæktryksregulering (CTIS) er kompatibel til alle dine landbrugsmaskiner: gødningstanke, gødningsspredere, såmaskiner og andre redskaber.
CTIS vil passe til:
- Ethvert køretøj
- Ethvert dækmærke eller -serie
- Enhver konfiguration
For at se videoen skal du acceptere visse cookies fra Youtube-platformen. Klik på knappen herunder for at åbne cookie-modulet.
Acceptér Youtube-cookies
HVORDAN TILSLUTTES CENTRAL DÆKTRYKSREGULERING TIL MIN TRAKTOR?

Central Tyre Inflation System components schema
CTIS består af:
- Et centralt kontrolsystem
- En roterende union med hjul
- Luftlinjer til at forbinde CTIS-kassen og hvert dæk
- En forbindelse mellem CTIS og terminalen (f.eks.: Isobus) i dit førerhus
- En forbindelse mellem CTIS og din traktors luftsystem
Opsætningen af dit landbrugskøretøj vil blive administreret af en professionel partner, der er ekspert på området. For et omfattende kig på CTIS, herunder tekniske oplysninger, kan du downloade vores produktinformationsguide.
HVAD KAN JEG SPECIFIKT STYRE FRA FØRERHUSET?

ISOBUS terminal example
Grænsefladen på din terminal er meget nem at håndtere:
• Hurtigt pumpe eller tømme dæk, selv når du er på farten
• Vælg din overflade (vej, mark) og din belastning (fra fuld til tom)
• Vælg aksel
• Indstil et interval af høje og lave tryk pr. aksel
• Op til 18 forskellige konfigurationer
Kan integreres fuldt ud i ISOBUS-terminalen
MICHELIN DÆKPUMPE: OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL (FAQ)
Vi har brug for yderligere oplysninger for at kunne give dig et tilbud, så kontakt os for at få et tilpasset tilbud ved at klikke HER.
Næsten alle landbrugskøretøjer kan udstyres med CTIS, men vores hovedmarked er naturligvis traktorer og anhængere generelt. Men vi kan montere vores systemer på sprøjter, såmaskiner og mejetærskere
For det meste tager det mellem 10 og 12 timer pr. aksel, men installationen varierer alt efter udstyr. Kontakt venligst vores CTIS for at få råd om installation HER.
Vores system er et sikkert system baseret på strenge kvalitets- og sikkerhedsstandarder. De fleste OE-mærker har godkendt brugen af CTIS på visse typer udstyr. Kontakt venligst vores CTIS-ekspert med specifikke producentspørgsmål HER.
For at CTIS skal fungere, er det nødvendigt med en luftkompressor (f.eks. en luftbremsekompressor). Hvis dit udstyr ikke er udstyret med sådan en, kan enhver CTIS-forhandler skaffe en til dig.
Ingen problemer! Vi tilbyder en alternativ digital løsning til at hjælpe med at håndtere CTIS på dit udstyr.
Der er mange fordele forbundet med CTIS, og de mest synlige er forbruget og tiden, der reduceres ved mindre hjulslip. Det samme gælder dækslid og tidsforbruget i marken. Det vigtigste er bevarelsen af jorden, som er en vigtig faktor for udbyttet. Du kan finde mere information HER.
Slanger - uanset om de er af gummi eller metal - på ydersiden af hjulet er en standardmetode og pålidelig måde at få luft til dækket på. På stangaksler har vi udviklet en intern roterende kobling, som gør den mere diskret og lettere at bruge med dobbeltaksler.
Ja! CTIS (Central Tyre Inflation System) er beregnet til at blive brugt efter behov, eller "på farten" og uden hastighedsbegrænsning." Det er sikkert at bruge den, mens du er i bevægelse.
Jeg vil gerne holde mig opdateret omkring landbrugsløsninger
* Baseret på et feltstudie udført under virkelige forhold i Skotland i 2016 med en Fendt 939-traktor monteret med Axiobib IF650/65R34- og Axiobib IF710/75R42-dæk og en treakslet Stewart-anhænger monteret med Cargoxbib HF 600/55R26.5-dæk. Jordbundsforhold: tungt blåt ler. Også baseret på et feltstudie udført under virkelige forhold i Frankrig i 2017 med en Fendt 724 Vario-traktor monteret med MICHELIN Machxbib 710/55 R30- og MICHELIN Machxbib 900/50 R42-dæk og en GYRAX BMXL 240-anhænger monteret med Cargoxbib HF 710/50 R26.5-dæk. Jordbundsforhold: ler-kalksten. De faktiske resultater kan variere afhængigt af jordbunds- og vejrforhold.
** Baseret på TERRANIMO-beregninger og et feltstudie udført under virkelige forhold i Frankrig i 2020 af Bern University of Applied Sciences, School of Agricultural, Forestry and Food Sciences HAFL, på Michelins anmodning med en JOHN DEERE 7310-traktor monteret med MachXBib 600/70R30- og MachXBib 710/70R42-dæk og en treakslet THIEVIN-anhænger monteret med TrailXBib 650/55R26.5-dæk. De faktiske resultater kan variere afhængigt af jordbunds- og vejrforhold.
*** Ekstern undersøgelse bestilt af Michelin og udført af "Tyre check" i 4. kvartal 2021 på den europæiske geografiske perimeter.